Tuesday 6 May 2008

porcelain, are you wasting away in your skin?

Ett tryggt val, eller?
jag satt där, iakttog min omgivning.
eller iaf det som skulle kunna vara min omgivning...
en blick neråt gjorde att jag inte uppfattade nåt slut.
men det skrämde mig inte.
ist flyttade jag mig närmare kanten, med en lust att hoppa.
såg ut över det sovande samhället och avundades de vakna i bilar långt bort.
en viskande fråga utan svar och sen en blick in i rummet igen.
en mörk, kylig frihet med frågor eller en bekant, varm trygghet utan nya svar?
Kylan mot naken hud gjorde att jag även denna gång stängde fönstret mot omvärlden, och la mig i min säng med en längtan...igen...

hjälp?

1 comment:

  1. Kanske en halvgammal bekantskap med ständigt nya intressanta samtalsämnen som får dig att glömma gamla frågor eller kanske t.o.m få svar på dem? Det är ungefär vad jag strävar efter. ^^

    Den sura gubben i telefonen var min brors "pappa", och han var bara stressad. Men min pms + hans stress = inte bra. Han är trevlig, men lite torr i vanliga fall. :P

    kram!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .