Saturday 18 August 2012

Guess who's back...?!

Rubriken kan ha två betydelser...You'll see why.

Jag är tillbaks i Lkpg, på internatet för det första. Känns bra, ska bara orka ta tag i uppackning och fixa i ordning på rummet... Har härjat lite i köket, en aning vimsig, och gjort min smoothie. Nom.
Ska laga mat åt mig själv för första gången på rätt länge också, men det blir säkert bra! :P

Andra anledningen till rubriken är mindre rolig, dock med en antydan till sarkasm... för den delen av mig är inte tillbaks. Hon dök dock upp igår och ställde till det en aning.
Jag skadade mig.
För första gången på 14 månader.

Tänker inte gå in på varför utan nöjer mig med att säga att jag tänker ringa runt som en galning tills jag vet vart jag är skriven, vem som är min läkare om jag har någon och isf beordra henne (förmodligen Irina om jag har någon) att skriva ut en annan medicin. Tänker säga att jag inte ens provade efexor då jag inte behöver en starkare antidepp utan en som tar hand om ångesten i mig.

Och föreslår hon atarax blir jag arg. Den gör mig bara trött och zombie, inte lugn inombords för 5 öre.

Jag är relativt stabil på sertralinet fortfarande, men plötsliga och rätt grava ångestgropar har börjat dyka upp mer och mer på senaste tiden, och jag har aldrig klarat av dem.
Har alltid slutat med att jag skadat mig.

Sist det var såhär, och jag föll tillbaks efter ett långt uppehåll, fick jag börja med sertralin.
Det är snart 2 år sen.

Nu vill jag ha en snabbverkande när ångesten ger mig en käftsmäll.
Blir en helt annat person, och jag skräms av det. Försökte andas i fyrkant och tänka på annat, men benen ville inte bära och jag gav efter för de dåliga tankarna. Orkade inte mer.
Jag avskyr när det kommer till den punkten. När man ger upp.
Skammen efteråt är nästan lika hemsk som ångesten.

Men.
Nya tag.

Jag vet att jag är bättre än såhär.

Ledsen för ett ganska hemskt inlägg, men jag vill kunna skriva av mig här. Min blogg ska vara min fristad, och jag tänker inte sticka under stolen med att jag hamnat snett.

What's the point?

Hur som... Ska dricka upp smoothien och ge mig på rummet.
Skriver kanske mer sen!

Puss.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .