Tuesday 21 August 2012

Zumba!

I söndags började jag och Amanda med Zumba och idag körde vi igen. Vi har kört basicpasset, där man lär sig stegen ordentligt, två gånger nu. Vi kör på det ett par gånger till, sen blir det ett vanligt 20min pass ^^

Är väl på ett ungefär 45 minuters genomgång av en hel del steg och otränade som vi är passar det bra.
Blir lite intervallträning då man ökar tempot i två steg för varje ny grej man lär sig.

Det är kul och ger så mycket!
Första glaset med vatten efteråt är himmelskt. Likaså duschen xD
Men vi sover bättre, man får igång endorfinerna i kroppen och den känslan är underbar. Och så vet man att det gör nytta på kilona (heter det så? Kilo i bestämd form plural?) och för konditionen :)

LCHF i skolan går lite sådär... idag var det panerad fisk, kokt potatis och sås... plus salladsbordet som består av mycket bönor osv.
Skrapade bort paneringen från 2 fiskar och fick i mig lite mat iaf... åt lite sallad med. Typ isbergssallad och gurka. Blev ju långt ifrån mätt, och resten av veckan ser inte särskilt ljus ut heller... några gafflar fisk och vatten i grön fast form känns inte värt 55 kr...

Köttfärssås imorgon. Med pasta såklart. Frågan är om jag ska försöka tvinga i mig en tallrik köttfärs, vilket jag har väldigt svårt för... eller äta den vegetariska quornfärssåsen... ska kolla innehållsförteckningen på det nu innan jag ska sova.

Åt ägg till frukost idag, det gillade inte magen. Vet inte varför, brukar kunna äta ägg... jaja.

Ska bli intressant att väga sig igen. Gör det på söndag, ska ju vara hos Christopher i helgen så jag får passa på då :) gör en LCHFuppdatering då igen.

Godnatt! :)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .