Friday 29 June 2012

Fredagstankar...

Finner det intressant att vart jag än tittar i mitt rum så finns där minnen. Och att kalla dem alla för dåliga bara för att det inte blev som jag tänkt då känns fel... för många av dem gjorde mig lycklig, just då.

Jag minns lekar från barndomen, alla otaliga band jag och mina vänner startade... mitt skrivbord där jag ofta lekte anställd på ett viktigt kontor... Jag minns när vänner sov över, det hemliga hålet i skafferiet som blev en hemlig koja. Jag minns sommaren här när jag fått min första RHCPskiva och att jag trots mina 7 naiva och oskuldsfulla år anade att låten I Like Dirt menade på barnförbjudna saker och tyckte det både var pinsamt och spännande att lyssna på den.

Jag minns alla kvällar jag skrev i min dagbok, tömde mina känslor i den. Och jag minns när den inte räckte till och jag började skada mig själv. Jag minns smsande med vänner och okända, i hopp om att fylla upp tomrummet i mig... ibland på helt fel sätt. Jag minns mina första stapplande steg på låtskrivarvägen.

Jag minns kärlekshistorierna, alla komplicerade känslor. Situationerna jag försatte mig i.

Jag minns tonvis av saker jag tänker behålla för mig själv, och ändå har jag säkerligen glömt minst lika mycket.

Men att minnesbilderna är så pass klara, även om det bara handlar om några sekunder från förr, fascinerar mig.

Om vi nu kliver upp ur djupet kan Jag säga att du blir utgång imorgon! Hoppas på en bra kväll ^^ trevlig helg, läsare. C ya!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .