Monday 11 June 2012

Great.

Kollade precis upp vad som gäller för att få försörjningsstöd under sommaren...
Jag måste:

  • Ha sökt sommarjobb minst 3 månader innan terminens slut
  • Vara inskriven på AF och aktivt arbetssökande
  • Ha sålt det i min ägo som kan ge inkomst
  • Vara i Sverige (får inte åka utomlands)
För 3 månader sen visste jag inte ens vart jag skulle bo, vi letade lägenheter i Lkpg och sommaren kändes väääldigt långt bort då.
Jag har varit skriven i Västervik under hela tiden jag bott i Lkpg och har därför inte varit inskriven på någon arbetsförmedling för hade jag varit det i Vvik hade jag inte kunnat gå på mina möten då jag var i Lkpg, och i Lkpg får jag inte skriva in mig för jag är inte skriven där.
Har inget att sälja, och står det saker i mitt namn ändå så är det inte mina grejer, utan har varit en nödlösning.
Jag ska till England om 12 dagar.

Mitt senaste bidrag/lån från CSN gick direkt till de matkostnader jag hade kvar i skolan och böter från England... Och de pengarna får jag inte tillbaks förrän dagen innan vi åker hem från England, om jag har tur.

Visst, vi har redan resan bokad och biljetterna till konserten osv, men resterande dagar då? Det är inte världens roligaste grej att vara utomlands utan att kunna göra något där.

Pojkvännen säger att jag får leva på honom när vi är där, men det vill jag inte.
Jag klarar inte av att göra sånt.

Jag har haft människor som levt på mig, men det tar inte emot på samma sätt.
Jag vill ha MINA pengar att bestämma över.

Jag betalade konsertbiljetterna, han har betalat resan dit o hem + bussbiljetterna där...

Tycker inte om det här alls.
Nästa termin ska jag spara varje gång jag får bidraget.
Jag hade kunnat spara terminen som gått också, men jag gjorde inte det.
Jag spenderade mina pengar på "roliga" saker.
Har aldrig köpt så mycket kläder förr.

Usch.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .