Thursday 21 May 2009

update!

Söndag:

Blev inte mycket sömn, repade hela dagen med dansare och insåg hur svårt det faktiskt är att läsa långsamt xD hur som helst blev det sen inte så mycket sömn följande natt och....

Måndag:

...började dagen med musik :) det var kul! dock har jag svårt att minnas vad vi gjorde men jag tror vi körde Luft och Dani California ^^ Sa sen till Olov att jag kunde försöka hitta en överstämma på D.C för den låter så grötig annars eftersom den går så lågt och vi bara är tjejer som sjunger... Så det blir min uppgift idag :) (fredag) sen var det bara att ta sig till Bryggaren där jag satt i nästan 12 timmar och gjorde absolut ingenting. Pratade en del med Sara, men förutom det kändes dagen väldigt bortkastad.... hem med sista bussen och återigen alldeles för lite sömn...

Tisdag:

...fick iaf åka in med mamma så jag kunde sova liite längre än vanligt, men det var ändå inte tillräckligt mkt. Hade nationellt prov i Matte A som kändes som att det gick rätt OK. Svarade på alla frågor utom en, sen om det blev rätt vet jag inte, men jag försökte iaf! Väntade sen på att det skulle bli lunch och åt med Alex, sen var jag med på 2ornas engelska en stund och pratade sen med Love, fick lite tips om ändringar som skulle vara på sin plats i texten och hade det i tankarna när jag sen gick till Bryggaren :) blev dock inget gjort den dagen heller och jag kände hur febern började bryta ner mig så jag ringde mamma och var nära sammanbrott (vet inte ens varför då jag inte gjort ett skit..?) så hon kom dit och förklarade för Emir att om jag inte fick en ordentlig natts sömn skulle jag inte kunna vara med på onsdagen... dvs på föreställningarna.. så jag fick åka hem, men det blev för lite sömn igen!!

Onsdag:

Hade bearbetat texten kvällen innan och skickat den till Lena för utskrift... så när jag kom fram till Vvik hoppade jag av vid sjukhuset och gick till skolan. Fick vänta en stund på texten men sen var det bara att ännu en gång bege sig till dansarna :) det var ganska pepp stämning i början och äntligen hände det saker! :D det fanns ganska mycket kvar att göra och det tog inte lång tid innan man kände av nervositeten och stressen, vi hade ju inte ens haft ett enda genrep och föreställningarna var bara timmar bort! O_O lite små panik uppstod men jag tror nog vi klarade oss relativt bra ändå :) vårt genrep visade på att det var för lite text mellan vissa danser, så jag fick koncentrera mig på att sakta ner talet, och på lunchen skrev jag till en del text. Hade improviserat lite på genrepet för att ge dem mer tid men ville helst slippa det sen, så jag kladdade ner en del på pappret och det behövdes! det i sin tur betydde att jag inte hade tid att äta lunch, så jag levde på frukt och en bit kanelkrans typ... helt plötsligt var klockan nästan 15 och vi skulle ha vår föreställning!! det kändes som att det inte skulle gå så himla bra, men jag tror vi klarade oss rätt bra ändå :D vi fick se det som vårt genrep och den enda dansen som inte hanns till helt var "hennes" dans. Så vi var relativt nöjda :)
Sen blev det fixa grejer inför 19 föreställningen, och folk skulle äta.. det enda jag hörde var ordet pizza, så jag ringde mamma som skulle in o sälja biljetter med Lena vid 18, och bad henne ta med mackor o saft, för jag var ganska tom. Tror ett flertal människor fått för sig att jag inte äter :P hoppas inte de tror det är nåt allvarligt... jag har svårt för att hinna med mat bara, när det är sådär. hursomhelst gick 2a föreställningen asbra! alla hann till allt (tror jag?) och det kändes awesome! :D

Efteråt blev det kramar, och tårar för en del, och sen såg jag mamma och pappa vinka mig till dom... det var en kvinna ifrån Lund som ville prata med mig.. "jaha :O" tänkte jag, "om vadå??" det visade sig att hon ville att jag skulle komma till Lund för att jobba med ungdomarna där och skriva deras tankar och känslor, och även läsa upp dem. Antar att det ingår i nåt projekt, men har inte så mkt info än, vi ska träffa henne på söndag så jag berättar mer när jag vet :D men det kändes helt sjukt. Fick så mkt beröm pga den sär storyn... och, det var ingen större utmaning liksom, såna där texter finns det gott om i mitt huvud... så, det känns askul att få använda det :D

efter allt skulle dom till Didrik o festa, men jag orkade inte o mamma o pappa skulle fira mitt halvår som skadefri med mig efteråt, dock orkade jag inte det heller, så det blev bara ta med mat från Corner och åka hem. Var helt slut och sov oerhört gott den natten, och länge! :D

Igår dvs fredag:

SLAPPADE. :D haha, det blev msn och bdb och tv typ :) behövdes!
la mig ganska sent, runt halv 3, för jag var tvungen att se Son of the Beach xD epic program som är parodi på Baywatch typ :P tror jag iaf ^^ och jag såg det sommaren mellan 7an o 8an tror jag ;D så det var kul! sov sen till... halv 2 idag tror jag...

....och nu sitter jag bara här, vid datorn och pratar med folk på msn :)

ska sen fixa stämma till DC och plugga samhäll... duscha...och... BLIR DET BANDET IMORN?? :O

ha en underbar dag :D <3

OCH PUSS PÅ FREAKSHOW <3 :D

3 comments:

  1. så du skrev dit mer text på storyn? :O du är så grymt duktig bex! o skoj med det där i lund ju! o alla va ju jätte impade av det du hade skrivit! du är bäst bex! massa kramar

    ReplyDelete
  2. Underbart att det gick bra! :D <3 Ät ordentligt och sov riktigt mycket nu! :) KRAM

    ReplyDelete
  3. Jaa, hahaha, visst blev åtminstone video nr 2 välidigt lol? xD "Polos? Neäh! Polos? Neäh! Polos? Neäh!" Jag ska göra en bättre sen, med fler "emosar" i. :D

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .