Saturday 14 November 2009

... mhm.

ibland får man reda på hur lite man betyder.

bussen kommer...
det är meningen att du ska gå av, för vi ska se film hela natten och umgås...
jag har saknat dig, vilket jag ofta gör, för du är en av mina närmaste.
jag tänker "äntligen" för jag gick lite för tidigt... ner till hållplatsen, för att möta dig.
med ett paraply så vi slapp bli blöta, även om det bara duggar lite.
jag har suttit där ett par minuter, kollat mobilen för att se vad klockan är.
...bussen stannar.
...den gapar tom, och busschauffören tittar undrande på mig.
jag skakar diskret på huvudet...
bussen åker iväg.

vart var du?
jag går sakta hem igen...
regnet märks mycket mer nu.


... det finns nåt som kallas "höra av sig"
... det finns även nåt som kallas "svara"

du kan ju knappast veta om vad de orden innebär, eller hur?
för... jag betyder ju mer för dig än så... eller hur...?

... eller?

1 comment:

  1. I know it's not enough but you mean the world to me....

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .