Sunday 6 June 2010

and again...

så... öh... ronny vaknade som sagt.
o vi typ drack massa te o kollade på tv o satt vid datorn emellanåt o segade resten av dagen.
pratade om dumma saker man gjort innan... läste i mina gamla dagböcker xD gosh. pinsamt. o ... sen drog han hem med sista bussen, o nu måste jag vänta enda tills imorn innan vi ses igen ;) haha.


men på tal om saker man gjort förr som man ångrar...
insåg hur sjukt jag betedde mig förr.
är i princip ingen som vet om det heller.
det är sjukt.
äckligt.
stört rent ut sagt.
och jag skäms nåt otroligt över det...
det dummaste är att jag betedde mig så för ett år sen...
fattar verkligen inte varför.
eller jo, men.
näe, jag tänker inte gå tillbaks till det.
jag är bättre än så.
eller..?

visst, det är sant att man ändras med tiden. skalar av sig dumheter från förr liksom...
men jag glömmer inte så lätt.
förlåta kan jag göra.
...inte mig själv dock.
men andra...
men att glömma...? nähäe du.
det är jobbigt att minnas ibland.

jag ångrar verkligen mycket.
i princip allt.
som har med det att göra.
önskar det var ogjort.

men... jag ansåg väl att det var nån form av kärlek. trygghet kanske?
mitt i allt kaos som fanns då... kanske det inte är så konstigt ändå.

men att det var så för bara ett år sen..?
visserligen var sommaren innan ännu värre.
jag trycker helst undan vetskapen om det.
fy.

jag antar att jag kunnat släppa det beteendet nu när jag börjat bearbeta saker.
och jag har kommit långt inom vissa områden.
det gör mig stolt.

men rädslan att bli sviken hela tiden lurar bakom varje handling.
känslan av att vara övergiven och i samma nivå som smuts när det gäller värde...
det finns kvar.
det är nästa steg.

det finns ändå dagar då jag ser mig i spegeln och undrar vart jag tog vägen.

men jag vet.
att det finns människor i min närhet nu...
som kommer stå kvar.

det håller jag fast vid, när jag känner mig vilse.

en låt jag verkligen fastnat för btw: quiet - hypnogaja
och nu ska jag inte skriva mer.
filosofbex ska äta istället ^^
:*

1 comment:

  1. vi alla gör misstag, men växer hela tiden! du är ju den du är NU, eller hur. jag står kvar!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .