Monday 16 January 2012

And you jerk it out!

Har underbara Amandas mobila bredband till låns och gör vad jag hinner med i internet väg.
Har bott i Linköping i en vecka imorgon, det fungerar bra.
För tillfället har jag lägenheten själv då hon som bodde här med mig valde att avbryta sina studier och flytta hem igen. Får se när det dyker upp någon ny :)

Skolan är skitbra och jag trivs verkligen här.
Klassen är en brokig skara, men alla kommer överens och vi har kul så det blir nog bra det här :)

Känns så skönt att sätta igång hjärnan, märker hur svenskan sakta gör sig påmind med sitt bortglömda ordförråd.
Skulle haft engelska idag, men kom sent till skolan och mådde inte så bra, hade ångest på morgonen... Så jag missade den.
Hade i alla fall spanska, det var kul!
Ska bli intressant att se hur mycket som sitter sen innan...

Satt hos Hanna (stödperson på skolan) då när jag kom sent för jag klarade inte av att komma in mitt i en lektion med massa nya ansikten. Fick en bunt papper utskrivna på hyresvärdar i Lkpg, så jag ska skriva till dem och se om det går att hitta något boende relativt snart... Har ju bara mitt rum här till den 14e mars, men skolan är så hjälpsam och gör vad de kan om det är så att man behöver hjälp.

Sen kollade vi även upp CSN, krånglar, såklart... Hoppas jag får pengarna snart bara, behöver betala hyran senast sista den här månaden så. Det är visserligen 2 veckor kvar på månaden men ändå. Borde få in pengar från FK snart i alla fall. Väntar på att mitt nya kort ska komma med posten, mamma skickade det idag...

Imorgon börjar jag 8.30 och har svenska och samhällskunskap på schemat. går inga långa dagar, vilket är skönt.

Tänkte försöka få till något att äta nu, och glo på film eller något...
Har knappt matlust dock, får tvinga i mig frukost... Sen äter jag lunch i skolan men är sällan hungrig på kvällen. Blir oftast en macka när jag kommer hem för att inte däcka så fort jag nuddar sängkanten liksom.

Måste dock få i mig något vettigt då jag i princip bara åt ris idag.
54 kronor för en kopp kaffe, en tallrik med lite ris på och några bitar blomkål och ett par vindruvor på sidan... just det! Och ett glas saft! ... Inte så värt direkt ^^

Älsklingen var här i helgen också, var underbart!
Hade inte ens gått en vecka sen vi sågs sist men jag saknar honom så mycket när vi är ifrån varann...
Ska försöka åka upp till Sthlm snart, och lär bli där över lovet v.8 :)
Vi gick från gamla Linköping och hit, efter inköp av choklad.. haha!
Sen åt vi god mat och myste massor.
Kollade på film och sådär.
På söndagen var vi hos hans farföräldrar och åt söndagslunch :)
De är så mysiga!

Men mat var det ja!
Får se när jag bloggar igen, lär bli kvar i skolan på eftermiddagarna för att utnyttja resurserna :P
Och när pengarna kommer ska jag teckna eget mobilt bredband, om budgeten håller för det nu.

Pusshej!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .