Tuesday 31 January 2012

Känslan efter man lyckats ta sig igenom något krångligt...

YES!!!

Var i skolan idag, sen bestämde jag och Zia att vi skulle dra till stan, båda behövde handla lite... Och jag skulle ju till Nordea... Filip var snäll och skjutsade ner oss, guld värt!

Väl nere gick vi till Trädgårdstorget för där visste jag att det fanns ett Nordea... Det var dock bara ett rådgivningskontor så han som var där kunde inte göra så mycket för mig, han gav mig ett batteri och hänvisade mig till Nordea på Kungsgatan...
Vi började gå mot Resecentrum och träffade på Nordeat där, gick in, men det var också fel kontor så vi blev hänvisade till ingången runt hörnet istället...
Väl där sa de att de aldrig hade fått förfrågan om ett batteribyte och att det inte var något de gjorde (tyckte jag var konstigt...) De hade inga verktyg eller något heller, men efter en förklaring om att jag blivit hänvisad dit av 2 andra Nordeakontor fick jag iaf en ny dosa... Vi testade den på plats och den funkade.
Sen gick vi till Priso och handlade... Och sen till Resecentrum där vi hann stoppa 20an som precis börjat åka. Väl hemma stoppade jag i kortet i dosan och får då se att det står "låg batterinivå" fick panik en halv sekund men insåg att den ändå funkade... Loggade in på Nordea och insåg att jag inte hade min sladd till dosan där jag trodde den var... Fick damp, letade igenom rummet på exakt samma ställen 2 gånger, tänkte ringa hem men kom på att den kanske låg i fönstret bakom rullgardinen... SCORE! Lite lugnare följde jag instruktionerna för e-legitimation... Sen gick det helt plötsligt inte att aktivera skiten för att jag använde Google Chrome, och andra webbläsare kommer inte överens med den här datorn men jag bytte till Firefox iaf, gör om allt igen och får sen meddelandet att det för tillfället inte går att aktivera e-leg online utan att man måste ringa och få ett nytt kort som redan är aktiverat... Det har jag inte tid med tänkte jag... Så jag ringde upp kundtjänst.
Stod i kö i typ 7 minuter innan jag kom fram, sen fick jag hjälp iaf. Var några saker jag behövde ladda ner, efter det var gjort kom vi fram till att mitt kort redan var aktiverat så då skulle jag logga in på CSN med det... Blablabla, det gick så jag tackade för hjälpen och fyllde i uppgifterna osv...
Sen skulle skiten signeras och då skulle jag alltså använda e-leg.
Då var det helt plötsligt något som inte var installerat på datorn, och nu började jag bli förbannad...
Ringde upp kundtjänst och fick stå i kö minst lika länge igen, fick logga in med e-leg på Nordea för att se så det fungerade, för om det gjorde det skulle det funka överallt. Som tur var så gjorde det det, men han jag pratade med sa att jag hade en för ny version av Chrome som inte riktigt ville fungera med allt än, så han sa att jag skulle ladda ner version 15 istället... Sagt och gjort, och det slutade med att jag lyckades signera skiten och har alltså ett konto anmält till CSN nu, så jag borde få mina pengar på måndag...!

Nu är jag helt slut och tänker inte samla mer vuxenpoäng idag.

Men jag lyckades iaf :D

Imorgon är det spanska, engelska och band! :D WOHO!
Hoppas vi kommer igång med att faktiskt spela då :3

AAAAANYHOW...
Nu vet ni :D

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .