Wednesday 18 January 2012

It's a repeat... Of a story told!

It's a repeat... And it's getting old.

Har skickat iväg mail till 16 olika hyresvärdar i Linköping i hopp om att få napp på en lägenhet...
Skrev inte till alla då en del bara hade lägenheter utanför Lkpg, eller i dåliga områden här... Eller i innerstaden vilket innebär skyhöga kostnader. Men krisar det mailas de också.

Var en kort dag i skolan idag då vi inte har kommit igång med aktivitetsgrupperna än...
Hoppas att vi får ihop ett band, om inte lär det finnas massvis med annat kul att välja på.

Hade spanska och engelska idag :)
Tror helt klart att onsdagarna kommer vara favoritdagen på veckan ^^
Bra med något peppt mitt i veckan, orkar man ta sig dit orkar man med de två dagarna som återstår innan det är helg också ;)

Slutade vid lunch, så jag åt (majsbiff med pasta... intressant. Smakade iaf något, men vet inte om jag skulle laga det själv... Förmodligen inte ^^) och sen drog jag hem.
Var hemma strax innan 1...
Fick tiden att gå en stund vid datorn, sen tyckte att en tupplur var en bra idé (haha, som alla andra dagar) !
Så jag sov till typ 15, pratade med Älsklingen i telefon en stund och vi diskuterade lägenheter och sådär... Sen skulle han byta om till jobbet så sen dess har jag kollat på Dexter typ... Och mailat då.
Kollade upp hur det gick med mina pengar... De sätts in på måndag. De från FK då alltså.
Det har löst sig med CSN iaf, så det rullar igång nästa vecka med lite (läs mycket) tur :P

Frågade även Gunnel (ansvarig för internatet) om det skulle flytta in någon här.
Och det verkar som att jag har lägenheten för mig själv resten av tiden ^^
Känns sjukt skönt. Det var inga problem att bo med någon, vi sågs knappt ändå liksom, men jag kan slappna av på ett annat sätt nu. Gör det jag vill om det så är att spela på gitarren och sjunga sönder rösten eller lyssna på musik i flera timmar... Gå runt i slappkläder och se ut som hej kom och hjälp mig eller låta bli disken tills nästa dag typ...
Man gick så tyst som möjligt och försökte vara snabb och effektiv i allt man gjorde i gemensamma utrymmen...
Och så fort man ätit/lagat mat så diskade man och fixade i ordning i köket... Är väl iofs en bra vana, men jag gör det hellre för att jag vill än för att jag jag nervöst tror att jag blir sedd som slarvig och stökig annars ^^

Fick min räkning idag också.
För ca 2 månaders boende på internatet blir det 6402 kronor.
3201 i månaden alltså, och det är helt okej.
Superskönt med närheten till skolan så det är helt klart värt det!
Det betalas i 2 omgångar.
Nästan hela summan nu i slutet på januari och sen ca 1300 i slutet på feb.

Sen tillkommer ju kostnaden för skollunchen, men jag tar det när det kommer.

Med bidrag och lån lär jag klara mig iaf, så jag oroar mig inte över det :)

Nu ska jag äta en skål med flingor, dra på någon film och njuta av "duktig-känslan" jag fått efter att ha skickat iväg de där mailen... Haha, löjligt att något så simpelt kan kännas så bra... Hm.

Ska läsa Illustrerad Vetenskap sen också, läxa tills imorgon som jag gör med glädje :D
Vi ska välja ut en artikel vi finner intressant och presentera den lite snabbt för klassen.
Gillar verkligen naturlektionerna med Stefan, han är så skön.

En sak till bara innan jag ska göra annat...
En grattishälsning till Annie som skulle fyllt 25 idag.
Mina tankar har gått till dina närmaste, hoppas du partar till det rejält bland molnen.
Du är saknad och älskad av många <3
R.I.P

Kärlek. <3

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .