Tuesday 15 July 2008

Psykologi...

goddag folket :)

igår färgade ja "klart" håret, de blev inte som ja tänkt mig... det pga att de som skulle bli blont inte blev tillräckligt blont ^^ alltså, blev de inte särskilt lila... menmen, ja e ganska nöjd ändå, lite skillnad blev de ju iaf :)

iförrgår satt ja o prata lite me en vän på msn, ja kom fram till att ja inte vill slösa bort 3 år av min framtid på nåt som inte KAN ge nåt sen... hur stor chans e de t.ex att ja blir framgångsrik inom musiken? :P haha... de ja funderat på lite när de gäller min framtid e väl att ha ett café typ.. ett ställe där folk kan komma o bara slappna av, me speciella musik-kvällar för lokalband. ett ganska alternativt ställe... samt (om ja nu har nåt att lära ut efter de ja lär mig på gymnasiet) ha nån dans...kurs liknande grej? men, de där ingår ju ganska mkt i de estetiska, så, för att bredda mig lite, o kanske öppna iaf nån mer dörr till framtiden har ja funderat en del på att läsa en psykologi-kurs, om de nu e möjligt? de vet ja inte. men ja tkr de e intressant att se hur o varför folk gör som dom gör i vissa situationer. o ja, me de ja varit me om, kan sätta mig in i tankebanor hos folk som haft de likadant typ, ganska lätt... om de inte ger nåt i framtiden kanske ja kan ordna upp mitt liv me hjälp av de iaf. ja vill veta hur man hanterar vissa saker.

ja sitter här på msn o blir kallad av mini dr. phil av folk lix, ja vet att ja kan lyssna på problem, o i de flesta fall har ja nåt vettigt att säga om situationen. egentligen e de bara ren logik. men, människan som den e idag har glömt hur man tänker rationellt, hur man reder ut problem. sen, när man inte e mitt i skiten själv e de mkt lättare att hjälpa nån...

ja vill inte bli nån dr phil, elr oprah elr nåt sånt alls :S ja vill egentligen bara öppna dörrar i mitt liv, ifall ja i framtiden skulle vilja plugga vidare t.ex, men framför allt vill ja ha mer kunskap inom de området, för att kunna hjälpa de omkring mig.

me de sagt betyder de att ja kmr bli analysera-allt-freak, o kmr gå många på nerverna :/ så ja vet inte riktigt.. men de lutar mot den kursen (om de går) nu iaf...

blir säkerligen en till blogg under dagen/kvällen.

10-4

2 comments:

  1. heej :) jo men man kunde ju läsa psykologi på östra men kurs A läser vell alla? :/
    och sen tror jag absolut att du kan bli stor inom musiken så duktig som du e liks :D men gäller nog oxå att sattsa mkt då. och du är den bästa lyssnaren!! ;D
    massa kraamar

    ReplyDelete
  2. Tack för tippsen :D

    Hehe, jo det känns ju lite overkligt om man tänker sig att man ska bli det man "utbildar sig till" just nu... Jag menar, jag som designer... njaaaaa ;)

    Men jag tror att det är bra att kunna lite allt möjligt, så det är nog bara bra att du kan musik och dans osv :D

    Mys-café! Jaaa, vilket kul jobb!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .