Thursday 7 October 2010

F*CKING SKIT PISS RÖV ÄCKEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :@

NÄR SKA JAG SLUTA FÅ SVARET "ta en panodil" ?!?!!!?!?!?!?!?!?

Gick till läkaren, kommer in...
Hon kollar öronen, halsen, näsan och lyssnar på lungorna.
Jag berättar om vad jag sökt för tidigare det här året...
Och när hon frågar om jag är frisk i övrigt drar jag feberhistorien och säger även att jag ska ringa om en tid hos MIN läkare... För min sjukdom förstör mitt liv.

Rent ut sagt.

Jag kan inte ha en praktikplats, för det finns inget företag med vett någonstans som ger en plats till någon som är sjuk varannan dag.
Jag kan inte gå i skolan för jag är borta för mycket för att hänga med.

Hon reagerar inte på något jag säger alls i princip utan förstår att jag vill veta vad som är fel, men alla med ens en hjärncell fattar väl det liksom... Hon säger att det inte är något farligt iaf, det här jag haft sen i söndags... utan att det är en förkylning och att det kan göra väldigt ont. Hon säger att jag ska äta panodil eller ipren (jag säger att jag tagit det, men att det inte hjälpt mot smärtan alls) och köpa nässpray.

JAHA?!
fånig tablett + nässpray alltså.
och hjälper inte det så har jag ett recept på nån kortisonspray som jag ska använda tills den är slut.

Det kan ta några dagars användande av tabletterna + sprayen innan det hjälper alls.
KUL.

Jag har ett recept som väntar, men inga pengar.
Och jag är så sjukt trött på läkare att jag hellre är sjuk resten av livet än går till en till. Så känns det just nu iaf.

De ringde upp mig när jag var på väg hem iaf, då jag sa till i receptionen att jag ville boka in en tid hos MIN läkare.

Hon kollade upp hans schema....och han är schemalagd t.o.m början av november.
Jag skulle ringa på måndag sa hon.
För en tid om en månad.

Tack då.

Vad är det för himla skitvård vi har egentligen?!
I 3 års tid har jag fått svaret "ät panodil" när jag sökt för det här.
Aldrig någon förklaring.
Aldrig någon utredning.

Och smärtan i huvudet är på väg tillbaka känner jag nu.
Great.

Ska lyssna på KoRn idag och vara arg.
Hade jag behövt betala för sån här "vård" skulle jag bränt ner hela skiten.

Hoppas mina pengar från soc kommer idag...
Kan inte ha det såhär längre.

Hittills har läkare kommit fram till att jag har ett bra immunförsvar... det är inget fel på mig. Och enligt dom har jag inte ens feber. Just det, jag är allergisk också. Och det kan ge långdragen förkylning... Tillslut försökte dom med att det är psykiskt.

Vad har jag sökt för?
FEBER. VARENDA FUCKING DAG.
...i 3 år.

Dom kan gå och dö.

3 comments:

  1. Hej!
    Fy och usch!!!!! Nä sjukvården är under all kritik, man måste nästan vara utbildad läkare själv bara för att veta vad man ska säga så de reagerar och gör något.... Men har du ofta huvudvärk??? och vart sitter den isf. ??Får gärna skriva på fb om du vill kram på dig Bex!!
    Lindha

    ReplyDelete
  2. Oj då... kortison är inget roligt :(
    Gör allt du kan för att slippa det!

    Jag vet inte vad jag ska säga... Du vet väl redan vad jag tycker om dom..
    Blir så himla förbannad!!!!
    På vården över huvvetaget :S
    Precis som detta;
    Jag har urinvägsinfektion, men jag får ingen pencillin för "det är inte tillräckligt illa" .. man får det bara om bakterierna har nått njurarna.. Varför ska det behöva gå åt helvete innan man får hjälp?????


    Jag tycker du ska gå någon annanstans.. Eller säga allt detta du skriver TILL dom.
    Fast det är klart att de e svårt för dom att veta vad dom ska göra om dom inte hittar något.. Men tycker dom borde undersöka dig ordentligt iaf..


    Jag älskar dig <3

    ReplyDelete
  3. Petttanbooooiiiiii9 October 2010 at 01:29

    cha cha! jag är pyroman och bränna ner skiten låter förjävla nice asså :D:D:D:D

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .