Tuesday 5 October 2010

@ Slussen :)

Sa ju att jag skulle ta tag i min privata blogg också... Ok, jag skjuter faktiskt på att skriva i vt-bloggen, för i min anteckning på mobilen där jag skrev upp massa bra ämnen att babbla om finns nu bara ett enda kvar. Och jag är lite rädd att min hjärna inte ska vara smart när jag skrivit om det sista ämnet... sååå... Jag väntar lite.
Vill ha iaf 2 nya ämnen som väntar på mig innan jag använder upp det sista jag har nu.

Haha :)

Jag är sjuk.
Jag var gråtig igår.
Jag har feber.
Jag har haft det i tre år.

IMPROVISERAD, DIKT! Du älskar't! ;) hahaha

Nej men seriöst...
Jag är i ett dödläge.

Jag är för sjuk för ett arbete men för frisk för ett sjukintyg.
Eller?
NEJ, för jag är inte frisk.
Jag minns inte hur det är att VARA frisk.
Men läkarna kan ju inte fatta att alla individer inte är likadana.
Jag har inte 37 i normal kroppstemp.
Jag har 36,6.
Jag är även känslig när det gäller temperaturändringar i kroppen.
Så när jag har 37,2 är jag sjuk.
OCH DET FINNS INGET NÅGON KAN SÄGA FÖR ATT JAG SKA KÄNNA PÅ NÅGOT ANNAT SÄTT!

"Ta en tablett så febern går ner" var första svaret...
"Det är inget fel på ditt immunförsvar, däremot är du allergisk" fick man andra gången... INGET VETTIGT svar. NÅGONSIN. Jag drar mig för att gå till läkare nu liksom.
Jag blir inte tagen på allvar och när fler och fler beter sig som att jag överdriver börjar jag tro det själv... Ett tag trodde jag att jag hade hittat på allt, trots att jag och mamma förde en feberkurva. Och jag VAR sjuk.

ÄR sjuk.

Men inte tillräckligt för att det ska "godkännas" ...

Och det betyder då att om jag ligger hemm flera dagar i sträck utan att kunna fixa intyg... Ja då dras mina pengar in.

Jag får alltså välja på att vara igång trots sjukdom eller gå utan pengar.
Kul?

...Prova själv så får du se.

Dock älskar jag Slussen och mår bra här. Det känns skit att jag redan är inne på min 3e vecka av 4 här... Hoppas jag får stanna längre.
Hoppas hoppas hoppas det ska dyka upp en praktikplats här som jag kan få...
Blogga och fota, skriva om det som händer här.

Bexy, ambassadör för Slussen, erkänn att det låter awesome? ;)
Haha... aja, ska återgå till vettigare saker än privat bloggande (A)

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .