Friday 15 October 2010

Fredag, finally.

Idag ska jag lyssna på Matisyahu (har inte alls snott idén sen jag läste Max blogg eller nåt sånt, nej då) haha :)

Får se om jag hittar en låt jag gillar så länkar jag den här ^^

Är iaf på Slussen idag.
Första veckan jag varit här varenda dag :S
Fast i onsdags var jag bara här på eftermiddagen visserligen men ändå.

Det var sjukt segt att komma upp idag dock, fy sjutton! Ville bara ligga kvar i sängen.
Meeen, jag tog mig hit, och snart är det frukost :) nom!

Igår var jag hos Amanda :D
Det var alldeles för länge sen och vi behövde nog det båda två.
Så himla skönt att bara kunna prata och sitta och sjunga och spela tillsammans.

Den människan är en av de vackraste människorna jag känner, både till insidan och utsidan.
Ett enormt stöd, har varit det sen första gången vi umgicks hos Bambi i 1an och är det oavsett vad som händer. Finns inte många människor som hon, som alltid finns där och som inte dömer en om man halkar till och gör misstag.
Hon hjälpte mig ur mitt självskadeträsk förra gången och jag fick massa bra tips igår, det känns skönt att ha någon som har varit där själv liksom. Hon är levande bevis på att man kan ta sig ur ett dött skal och ha ett rikt liv. Önskar bara det fanns mer jag kunde göra för henne, kommer aldrig kunna tacka henne nog för all kärlek och vänskap hon ger mig. Älskar dig Amanda! Don't you dare forget it.

Hahaha, åh, jag hoppas nästan det som hände igår filmades av någon hemlig övervakningskamera alltså! xD
Vi satt och pratade om musik och filmer och så helt plöstligt ropar Amanda till "Men Bexy!! MIN TVÄTT!!!!!!" ... vi sprang ner, glömde låsa dörren till hennes lägenhet och kom in i tvättstugan för att upptäcka att det är väldigt låst in till torkrummet, och "blipsaken" öppnade inte dörren heller.... Hon kollade om tidigaste tvättiden imorgon (idag alltså) var ledig, men det var den inte... panik panik panik! Vad gör man i en sån situation?! Jag föreslog att hon skulle skriva en lapp och se till att vara där när tvättiden började på morgonen så hon bara kunde ninja in och hämta sin tvätt... Men det var för pinsamt... Så (och det här är sant, jag kunde dock knappt tro det själv.... hahaha) Amanda bestämmer sig för att hon ska klättra över då det är öppet en bit ovanför dörren... Det var alltså dörr, en bit vägg upp mot taket men ca 40-50 cm öppet innan taket... det satt en hylla nära dörren, så planen var att klättra upp på hyllan, sen handtaget på dörren och sen skulle jag skjuta på... xD vi inser rätt snart att det inte kommer funka och jag är helt övertygad om att hon kommer slå ihjäl sig om hon ska hoppa ner på andra sidan.... vi ser en soptunna på hjul som går till typ midjehöjd, så vi rullar dit den och jag håller i så den inte åker iväg och Amanda hittar en mopphink som hon vänder uppochner för att kunna ta sig upp på soptunnan och klättrar alltså upp.... bara det kändes helt insane. Hon står på tå och kan se ner över andra sidan men kan inte häva sig upp så vi tänkte att det kanske går att öppna innifrån med något långt... jag ger henne moppen... Så hon står där, på en soptunna...på tå... och försöker få upp en dörr med en golvmopp xD det var så sjukt så jag var tvungen att ta en bild.... HAHAH. Iaf, låset på den sidan dörren är ett sånt man måste vrida samtidigt som man trycker ner handtaget... Så hon trycker med moppen och jag trycker ner handtaget från utsidan.. Tror det var tredje försöket...och vi lyckades. SERIÖST. Hur går nåt sånt ens till?! xD Vi satte moppen i dörröppningen då det var en sån som stängs automatiskt... Amanda hoppar ner från soptunnan och vi hämtar tvätten.... Det var sjukt och jag stod seriöst och bara gapade xD Äe shit.... Det var helt WTF. Men det är sånt man får uppleva med den galningen ;) HAHAHA.

Det var en underbar kväll iaf!
Och vi åt hennes laxsås med pasta :D
Och tog en macka och te på kvällen...OCH blåbärs soyghurt. NOM. Seriöst, så himla gott D:

Tobbe är tydligen i Viken i helgen, så det lär ju bli någon form av fest ikväll skulle jag tro :)

Mamma kommer in till stan i eftermiddag också, så ska det handlas på Willy:s :) Kan behövas... :P haha.

Annars har jag inget direkt planerat i helgen så man får se vad som händer typ :)

Matisyahu var inget för mig... Faktiskt. Absolut inte på rätt humör för hans musik, men men... Haha...

Vill ändå länka en låt... Så i tribute till Amanda blir det den här...! Enjoy ;)
Talking Heads – Psycho Killer - 2005 Remastered Album Version

2 comments:

  1. AHAHAHAHAH :D vi är sååå skillade alltså som lyckas få upp dörren!!!!! :D och låten ÄGER ALLT!!!! fan måste göras om snarast! ( förutom låsa upp dörren) sitter å lyssnar på florence och de där :D Skiiit bra ju! Kämpa på och du mitt lilla älsk fittar precis i mitt hjärta <3 du är starkare än vad du tror och jag blir varm och lycklig av dina fina ord! Nu ska jag snart åka å gosa med plätten :) Ha de bäst min fina lilla lax <3 :*

    ReplyDelete
  2. Så här kan det går till i tvättstugan.......tänk hur mycket du har missat,Bexy dem här sista månaderna. People don't go there to wash clothes you know!

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .