Friday 3 February 2012

There aint no rest for the wicked

Somnade inte förrän efter 3 imorse...
Varför?
Jo det är såhär att när jag stänger av allt på rummet hörs plötsligt vattenledningarna till elementen här inne otroligt mycket. Väldigt störande ljud.
Just igår fick det ljudet sällskap av dunkandet från enformig musik från någon av lägenheterna här... Förmodligen den jag delar en halv vägg med.
Inte nog med det...
Det lät även som att det stod en bil utanför och gasade var 3e sekund ungefär.
Grejen var att jag till slut kollade om det var någon bil utanför, vilket det inte var...
Så det är säkert något i återvinningshuset som är här utanför som låter. En ventil eller något sånt, eller något från golfbanan. Jag fick damp, var nära på att bryta ihop och hämtade till slut min mp3 och tänkte att jag kanske kunde somna till musik iaf.

Grejen var dock att jag hade haft huvudvärk hela dagen och den kom tillbaks när jag inte kunde somna trots ett par timmars försökande, jag hade borstat tänderna och varit lite för noggrann så tandköttet värkte så mycket att kombinationen av huvudvärken och tandköttet gjorde att det kändes som om jag hade tandvärk i varenda tand.
Mina öron är känsliga också, så det hjälpte knappast när jag hade på mig ett par lurar som tryckte mot dem och huvudet. Hela skallen värkte och jag kunde inte somna.

Slutade med att jag hade lurarna kring halsen och så pass hög volym att jag ändå hörde musiken och låg med min supermjuka pläd vilandes mot ena halvan av huvudet.
Fick ligga på rygg (skitsvårt att somna då) eftersom det gjorde för ont att ligga med någon kind emot kudden...

Somnade till sist i alla fall, och vaknade av alarmet vid 7...
Stängde av det och la mig i sängen igen, som jag alltid gör, skillnaden den här gången var att jag somnade om när jag gjorde det och snoozade (mobillarmet går igång 3 min efter klockradion) till 7:45, då ringde jag skolan och sjukanmälde mig.
Ville inte, för jag är inte sjuk, men jag hade sovit så dåligt och kände att jag verkligen inte orkade ta mig dit för ett par lektioner.
Är lite hes och låter förkyld, och tydligen behövde jag verkligen sova...
Fick samtal från både Zia och Faton som undrade vart jag var... och typ 3 sms från Zia... ^^

Vaknade strax innan 12 och var vaken några timmar, sen somnade jag igen och sov till 18 någon gång...
Nu är klockan snart 22 och jag är skittrött igen.

Tog en lång dusch och använde både lavendelduschtvålen och en body lotion med lavendeldoft.
Väldigt avslappnande.

Hoppas på att slippa störande ljud i natt, för jag blir världens grinigaste när jag inte får sova när jag verkligen behöver det.
Haha, det har älsklingen märkt i och med mina sjuka powernapvanor...
När jag är hos honom däckar jag alltid en timme eller två ett tag efter att vi har ätit frukost...
Och om han jobbar så sover jag på eftermiddagarna.

Blir helt enkelt så att jag sover när jag är uttråkad.
Och sen förstår jag inte riktigt varför man inte ska sova när man är trött...
Har man inget annat för sig liksom... Så varför inte?

Jag kan sova på eftermiddagen och ändå lyckas sova ordentligt på natten också, men jag vet även att jag har lätt för att vända på dygnet, men med skolan igång har jag lyckats låta bli det iaf :)

Imorgon ska jag och Amanda fixa till våra finfina utväxter genom att färga varandras hår.
Sen blir det väl bara massa gitarrmys och prat som vanligt.
Sover förmodligen där också, bara för sällskapets skull, vi sover väldigt bra med varann...

På söndag har jag tvätttid (haha, störande att det stavas med 3 t... om man ska tro spellcheckgrejen som är inbyggd här..) och sen är det bara 5 dagar kvar tills jag får åka till Stockholm och träffa min underbara Christopher :3

Tar ledigt på måndagen då han inte kunde komma undan jobbet på fredagen, och det jag missar i skolan tar jag igen såklart!

Sen är det alla stjärtans dag och vi har nog nåt mysigt på gång i klassen efter svenskan den tisdagen... får se vad det blir av det..

SEN är det bara några dagar till innan det efterlängtade lovet :D
Älskar skolan alltså, och det har inte varit så jobbigt att gå där (än..haha) men lov är alltid kul för då kan man göra saker... Sthlm igen för min del då :)

Och efter lovet ska jag ta mig ner till mamma och pappa + djuren :)
Saknar dom, och skulle egentligen åkt den här helgen... inget bestämt så men det var väl det jag hade tänkt göra, men nu blir det inte så.

Yees...
Har ingen aning om vad jag ska göra nu...
Kanske börja läsa boken jag har valt till engelskan...
Den ska vara färdigläst och uppgiften vi har fått till läsandet ska lämnas in då.

Jag lär vilja sova snart dock så jag får se hur långt jag hinner x)

Hoppas ni har en underbar helg allihop!
Love <3

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .