Friday 18 April 2014

Dancing with Kadafi

Sitter vaken, tidigt på morgonen, lyssnar på Infected Mushroom bl.a. och undrar om jag kommer sova bort (morgon)dagen också... Har inte tid till det alls, måste städa lägenheten inför besök på lördag av mina kära föräldrar. Och Charlie. Det är inte lite städning heller, jag är så löjligt dålig på att hålla det städat... Är väl mest disk och kläder dock. Dammsuga kan ju vara trevligt också... Önskar att jag kunde packa upp allt ur lådor och faktiskt flytta in på riktigt. Vi får väl se hur mycket jag hinner med...
Jag vet inte varför jag fortfarande är vaken, tyckte det var midnatt nyss, måste ha fastnat i någonting för helt plötsligt är klockan massor. Har dock ingen aning om vad jag har gjort de senaste fem timmarna. Laddat ner massor av musik dock. Lite gott och blandat, ska ta och vidga mina vyer. Infected och Shpongle har jag lyssnat på länge, men det finns så mycket mer att upptäcka där bland snår av svampar och fina färger... Haha! Vi får se om jag fastnar för något...

Älskar för övrigt att jag kan klia mig själv på ryggen med mina dreads. Ville bara säga det.

Kom på en sak förut, eller ja, återkom på snarare... Dermals. Jag tror jag vill ha en. Vet att jag har sagt att jag inte ska ha fler piercingar... Men, jag vet inte. Är lite sugen på en dermal ändå. Kan vara en sån där "mitt i natten-idé" dock. I dunno.

En annan sak jag har kommit på är att jag är urusel på att komma ihåg att ta min medicin när det är lov/långhelg. Riktigt dåligt av mig. Men jag vet inte, utan rutiner och med min otroliga förmåga att vända på dygnet glöms det liksom bort. Kanske får börja sätta alarm/påminnelser på mobilen igen, som jag gjorde i början... Lame.

Rather Be hoppade igång nu. Är heeeelt förälskad i den låten. Den skriker sommar och lycka. Det trots att jag inte har hört den när det varit sommar eller extrema lyckliga förhållanden... Den är bara otroligt feel good. Vill bara dansa när jag hör den. Underbart. VILL DANSA I ALLMÄNHET. Längtar galet mycket efter riktig värme så man kan vara ute, ha hög volym i lurarna och dansa runt i solskenet. Inte bry sig om ifall människor ser, eller tittar snett för den delen. Bara vara fri i musiken. Har saknat den känslan. Och på tal om känslor så känner jag på mig att den här våren och sommaren kommer vara den bästa på länge.

Sitter och småler i skrivande stund, utan någon direkt orsak. Det är bara pirrigt inuti, och jag är sådär tröttglad. Lite nervös också, vet inte varför, men det är en konstig blandning av svag ångest, glädje och trötthet i kroppen helt enkelt. Och det resulterar i ett leende. Haha. Känner att det jag skriver innehåller allt mindre substans. Är osäker på om jag ens använder mig av korrekt svenska längre.

Perhaps that's the cue for going to bed.

Avslutar med att säga att jag lyssnar på Shakawkaw - Infected Mushroom och gillar vad jag hör. Har lyssnat alldeles för lite på dem. I'm happy to be educated.

Godnatt... eller morgon. Sova ska jag i alla fall!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .