Thursday 10 April 2014

Don't get any big ideas, they're not gonna happen

Nude - Radiohead
En av få låtar som lugnar mig i ångesten.

Vet inte riktigt varför jag är vaken nu, men som alltid våldgästar tankarna mig såhär på småtimmarna och det är sällan uppskattat. Kör låten på repeat och försöker skriva bort kaoset, just nu funderar jag på om det är värt att sova alls... Eller om jag ska dygna så jag kommer iväg till skolan. Måste bestämma mig fort, för om jag ska sova måste jag göra det nu. Helst nyss. Och ska jag inte det måste jag stålsätta mig, för annars kommer jag somna en timme innan jag ska gå upp och då kommer jag aldrig komma iväg. Tror inte det gynnar mig eller någon annan om jag håller mig vaken dock, men då kommer vi till problem nummer två... Kan jag somna? Tror jag får dra igång Bill Bailey och somna till honom, det brukar fungera. Gjorde det i princip varenda natt ett tag. Bill eller Jackass. Något av det var på som bakgrundsljud när jag skulle sova, annars gick det inte.

Usch, det är så mycket som har dykt upp på senaste tiden. Gamla hjärnspöken och beteenden och mönster jag trodde jag hade blivit kvitt. Men icke, de är tillbaka och de behöver tas itu med fortare än kvickt. Ska se till att ställa mig i någon form av kö eller något för att få en läkartid. Eller ja, på öppenvården då alltså. Dels för att jag verkligen behöver komma igång med samtalsterapi igen och dels för att jag vill kolla upp allt med mediciner. Är riktigt trött på Sertralin, det fungerar väl dugligt så länge jag tar den som jag ska... Men det är inte riktigt som jag vill ha det. I don't get the real highs, but I still get some of the lows. Vill ju att det ska vara tvärtom. Vara glad på riktigt, men slippa dalarna... I alla fall de extrema som gör att jag inte tar mig utanför lägenhetsdörren och ignorerar allt vad skötsel innebär. Ska man må bra måste man ju må dåligt också, men det ska vara bättre än det är dåligt. If you get what I'm saying... Hur som helst, det finns på min att-göra-lista.

En torsdag och en fredag kvar, sen är det lov. Har inga planer whatsoever, känns rätt lame. Får se ifall jag kan lura hit någon, typ föräldrarna och hunden... och löpbandet. Skulle vara riktigt fint att komma igång med träningen nu. Har sagt det så länge, men jag vill verkligen. Har fortfarande sämst kondition och allt, men jag går ju ändå till och från skolan (oftast) 5 dagar i veckan... It's something.

We shall se what the coming week has in store.

Nu ska jag försöka somna. Om jag somnar för en minut sen får jag sova fyra timmar. Lycka till med det liksom.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .