Tuesday 29 April 2014

Jackals and flames

Det här med sömn verkar inte fungera så bra för mig längre, nätterna är klarvakna medan allt annat är som en video i 144p på Youtube... Eller som att någon lekt för mycket med filter i Instagram och gjort fokuspunkten omöjlig att definiera. Vadå skadad av sociala medier?

Har legat i min säng och tittat på det lilla material jag har med mig hem från Afrika. I filmväg då. Önskar att jag hade filmat mer, och fotat mer... Vår klass borde haft ett helt camera crew med sig 24/7 egentligen. Galenskaper. Det fick mig att le i alla fall, och trots kaos och sjukdom så är det rätt awesome minnen att ha såhär i efterhand... Även om vi kanske inte gjorde vad vi skulle gjort.

Längtar efter att få resa igen.

Söndagen började strax efter tre på eftermiddagen för min del, följdes av ett svalt bad och sen packade jag ihop lite skit och drog till Esther på kvällen. Vi grillade och pratade massor, kollade på One Tree Hill, sjöng, flummade, skrattade... Hade kul liksom! Tillsammans med Lukas också, och vi nördade dansvideor på youtube medan Esther snackade i telefon. Det blev dock ingen sömn för min del men jag klarade av skoldagen förvånansvärt bra ändå. Matten var inga problem alls, konstigt nog, har aldrig förstått mig på geometri och nu var inte ens de svåra uppgifterna i boken särskilt svåra. Ska inte klaga dock, det är skönt med lite flyt för en gångs skull! Stannade i skolan lite extra, tog ett linjerådsmöte då varken ordinarie eller suppleant kunde gå. Allt för att hålla mig vaken så länge som möjligt liksom... Skaffade även material till sista uppgiften jag har kvar i engelskan för att få den godkänd, så det ska fixas. Måste bara prata med Per och se vad han vill ha in av mig för att jag ska godkännas i samhällskunskapen, den är liksom viktigast just nu om man ser till behörighetskraven. Passade på att lämna in min ansökan till A-linjen också, har ju fortfarande inte bestämt mig för vad jag vill riktigt. Det... beror på lite andra saker. Men då har jag i alla fall två val. Sökte till foto och film igen, lär inte få någon plats där, för de hade redan över 20 som sökt. Men rektorn saknar mig där, sa hon... Så man vet ju aldrig. Haha! Sen sökte jag samma jag går nu, fast kursen kommer vara omgjord och heta kultur och omvärld. Skulle ju vara rätt häftigt att åka tillbaka till Afrika igen, kunna ta in så mycket mer nu när det inte är en så stor omställning att komma dit... vi får se!

När jag kom hem klarade jag inte av att hålla ögonen öppna särskilt länge och jag somnade strax innan 18, bad min mor väcka mig 19:30 vilket hon gjorde... bad då om en halvtimme till, men hon glömde bort mig och jag väcktes först vid 21. Gör inget, egentligen, betyder bara att det blir väldigt lite sömn i natt. Klockan är snart 4, men skoldagen är kort. Har bara två lektioner. Sitter nog kvar efteråt dock, försöka få någon uppgift gjord. Eller åtminstone påbörjad.

April är snart slut, fattar inte vart tiden tar vägen... Känns helt sjukt att läsåret snart är slut, vi började ju nyss.

Vet inte alls hur min sommar kommer se ut, hade planer men de ändrades rätt tvärt... Eller ja, upphörde existera snarare. En dag i taget, och Valborg ska klaras av också. Haha.

Känner tröttheten smyga sig på, ska ta vara på den innan den lämnar mig igen.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .