Saturday 19 April 2014

Enclosure

Har faktiskt gett mig på att lyssna igenom Frusciantes senaste album. Vet inte varför jag inte gjort det tidigare, men det blev liksom inte av. Ännu ett album man kommer behöva lyssna in sig på, som PBX och Outsides. Dock är det här en aaaning mer... "mainstream"? Det är inte lika... flippat. Haha! Vet inte vilka ord jag ska välja för att det inte ska låta som något negativt. Har nog bara inte varit i rätt mode för att kunna uppskatta hans nya sound. Det brukar komma i perioder. Och sen hjälper det knappast att jag lyssnar på musik i datorn, bärbara datorers högtalare är inte de bästa. Well, jag är lycklig över att han fortfarande skapar musik. Det är mer gitarr i vissa av låtarna också, och han sjunger i de flesta. I like. Men som sagt, kommer ta lite tid att lyssna in sig, och ännu längre tid då jag inte känner mig redo för att göra det just nu. Det är en slags hatkärlek till att han blivit så svårlyssnad. Jag älskar den mannen, han är helt fantastisk, MEN, jag är inte "in the fourth dimension" där han är... Så, det är lite svårt att ta till sig hans kreationer just nu. I'll get there though. I always do.

Nu var albumet slut... Så... Jag ska sätta igång något annat. Typ... The Prodigy.

Jag sov inget alls i natt, tog tag i disken faktiskt... Sen vid typ 10:30 bestämde jag mig för att sova en timme eller så innan mor och far anlände. Fick sova till 12 faktiskt, sen var de nästan här så jag gick upp för att plocka undan lite skräp och klä på mig. Har varit sjukt seg hela dagen och mest suttit i soffan, busat med hunden och bara hängt lite med föräldrarna. Fungerar liksom inte utan sömn, och just nu slåss jag för att hålla mig vaken till i alla fall 21... Helst senare än så, för då vet jag att jag kommer sova ordentligt hela natten. OCH så har jag vänt tillbaka dygnet på köpet! Bara två dagar kvar på lovet och jag har såååå mycket jag måste göra. Ingen lust eller motivation, men jag får bara tvinga mig själv. Kommer bli kasst, kan inte prestera bra utan mitt flow när det kommer till skrivandet. Skriver visserligen här en hel del nu, får hoppas att det hjälper på något sätt. Ska ta tag i allt på riktigt när skolan är igång igen. Slutar inte särskilt sent alls förutom på onsdagar och torsdagar, och då är det ändå före 16, så jag ska stanna i skolan någon timme varje dag och plugga ikapp saker. Har två större skrivuppgifter i svenska som jag ligger efter med, en skrivuppgift i engelska och en bokrecension, har en del matte att göra om jag ska hinna bli klar till sommaren... Och sen är det resten på det. Och eftersom jag vet att jag inte får saker gjorda hemma är det lika bra att jag är kvar i skolan. Dessutom brukar jag vara som tröttast när jag kommer hem runt 16, så om jag inte är hemma då lär jag undvika frestelsen att sova på eftermiddagarna, which is good. För jag sover för mycket, känner mig bara seg jämt. Borde röra på mig mer också. Vill såååå gärna ha löpbandet här, men det är så otympligt och tungt så det är svårt att fixa det. Men jag har Rydskogen här någonstans... Där kan man gå. Och jag och Amanda har lovat varandra att börja simma till hösten. Men det är ju just det, att vara bland folk, som gör att jag drar mig för att göra sånt. Simma kommer gå bra i och med att jag har Amanda där, spelar ingen roll vilken situation jag är i, för om hon är där känner jag mig starkare och tryggare. Så det är lugnt. Och ut och gå... Well, det är egentligen bara att göra det. Men jag skulle föredra att motionera på det sättet i tryggheten av mitt hem. Med musik igång och svetten rinnandes från alla möjliga håll och kanter. För den syndafloden kommer igång rejält rätt fort, och jag tycker det är sjukt pinsamt när det händer in public. Det vill säga i princip varenda dag jag går till skolan. När jag är framme tar det runt 10 minuter innan min puls har lagt sig och svettningarna avtagit. Sitter liksom och fläktar mig själv varenda morgon. Spelar ingen roll om det är minusgrader ute eller soligt och varmt. Svettas lika mycket oavsett. Och det suger. Känner mig... ofräsch liksom.

SÅ. Jag KAN "träna" utomhus, men gör det helst hemma. Och då känns det som att det är vettigt att göra det som känns bekvämt för då lär jag hålla fast vid det.

Random babbel.

Har dansats alldeles för lite det här lovet, visst, det är en enskild grej också. Men jag menar med folk, som vi hade planerat. Väldigt synd.

Helgen innehöll ingenting av det jag trodde den skulle göra, förutom besöket idag då, men det gör inte så mycket. Det är som vanligt för mycket månad kvar i slutet av pengarna, så det hade liksom inte kunnat hända så mycket mer. Fick lite sponsring av Skaparna idag dock, så jag klarar mig tills CSN rullar in och rullar ut lika fort igen.

Ska typ kolla på något, vet inte vad, har sett ikapp alla serier jag följer. Så... jag kanske får börja om på någon. True Blood kanske, för jag minns för lite för att börja på en ny säsong och då kan jag lika gärna bli riktigt insatt från början... så räcker det längre också.

Skriver förhoppningsvis ingenting mer här förrän imorgonkväll eller så (vill sova hela natten), men vi märker hur det blir.
Imorgon är det dagen då ståndet åter kom upp. The re-erection as it were. Bra dag för alla kåta marknadsmänniskor. HAH. Min humor.

Shh.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .