Friday 25 April 2014

Sometimes I hear my voice and it's been here, silent all these years

Spenderade drygt en timme åt att kolla på liveklipp på Tori Amos. Satt och grät till varenda låt, extra mycket i Winter, den är så vacker. Antar att det var en del som behövde utrymmas via tårkanalerna... Har aldrig uppskattat pianomusik på samma sätt som jag gör när det är hennes musik. Helt fantastisk.

Det är officiellt den 25:e nu.
Det innebär att min lillasyster fyller år. Så stolt över henne, hon spenderade nyss ett halvår i Thailand och jobbade där som personlig assistent. Sjukt häftigt att bara dra iväg sådär. Innan dess flyttade hon till Norge för att jobba också. Hon är grym, helt enkelt.
Dessutom betyder det att kontot fyllts på, men det töms nästan lika fort igen.
Och... om en månad är det mina föräldrars bröllopsdag.

Jag aktiverade mitt Facebookkonto igen, tre dagar utan kändes tillräckligt. Lustigt dock, så fort jag började scrolla igenom nyhetsflödet fick jag ett sug i magen, lite ångestfyllt var det allt. Fattar inte riktigt varför. Har dock ingen "genväg" till Facebook på datorn, så det blir ett aktivt val varje gång jag går in där nu, och inte bara ett klick på en knapp i brist på annat. Men... jag kan skylla på påsken och säga att jag gjorde en Jesus, återuppstod (...eller loggade in, snarare) på Facebook efter tre dygn. Höhö.

Hade inte alls tänkt vara vaken såhär dags, men saker brukar inte bli som jag har tänkt särskilt ofta nu för tiden så jag borde inte vara förvånad.

Mitt köksbord brakade ihop förut förresten, det var lite läskigt.

Well, ska jag lyckas ta mig till skolan bör jag sova, alltså bör jag sluta använda min dator.
G'night.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .