Saturday 26 April 2014

Om gårdagen

Sov ingenting, trodde att jag skulle somna, men icke! Istället fick jag ett ryck och tog ur mina dreads... Det tog sin lilla stund och jag fick göra mig klar för skolan på en kvart, kom ca 10 min för sent, till vad som visade sig vara absolut ingenting. Ingen lektion alls tydligen, jag trodde ändå vi skulle ha spanska trots att Henrik var iväg. Trist. Satt i soffan och försökte läsa Dragón Rojo (eller det jag har av den) men gav upp då min hjärna var mos. Hängde med Jonny och Llewelyn i soffan och kollade på absurda grejer på nätet. Sen blev det fika, svepte, min andra för dagen, kopp "obaffe" (kaffe med oboy i) och väntade på Esther i rökrutan. Sen när det var dags för lektion igen köpte jag en Powerking att ha med på lektionen och alternerade mellan att vara hyper/babblig och i princip död. Hade bara ätit en banan när det var dags för lunch... Den bestod av pytt-i-panna och jag valde det vegetariska som var bönor av olika slag typ. Petade i mig lite men hade sjuk ångest i kroppen. Verkligen i kroppen, psykiskt var det inte så jobbigt men min kropp gjorde uppror. Fick en Atarax av en tjej i skolan precis innan lunchen och väntade otåligt på att den skulle ha någon verkan. Vet att jag blir sådär av för lite sömn och för mycket koffein och jag hade som sagt redan fått i mig en stor kopp obaffe hemma, en vanlig kopp i skolan plus en energidryck under loppet av fem timmar och på en relativt tom mage. Inte den bästa kombinationen...
Hur som helst hade jag ett möte med rektorn efter lunchen och berättade om senaste svackan och att jag oroar mig över skolan och allt det där, det gick bra och lärarna jag har ska ha fått mail om situationen så jag slipper dra det med alla... Känns skönt, en lättnad liksom. Gick till det som var kvar av min sista lektion och fick anstränga mig rejält för att inte somna, vi slutade lite tidigare än vanligt och jag gick ut till Esther som satt i Gläntan och sa att jag skulle bryta ihop totalt om jag inte fick sova NU. Hon gav mig choklad och vi drog till stan istället, haha! Glassdate med glass från Bosses, jag åt blodapelsinsorbet, mycket gott. Fräsch, syrlig smak liksom. Vi satt på en bänk (i skuggan dessutom) och åt glass och pratade om allt möjligt. Sen var det dags för att jaga kläder. Vi började på Gina Tricot men det var bara besvikelser där inne, vi hittade asfina enkla klänningar som skulle varit perfekta, men de tryckte ihop och in brösten så att det såg ut ungefär som jag tänker mig att en bar röv ser ut om man ligger under ett glasbord och ser den sitta på glaset... Inte okej någonstans! Efter det tittade vi in på Indiska även om vi var säkra på att vi inte skulle hitta något, eller ja, vi skulle hitta massor, men inget som var snällt nog mot plånböckerna. MEN! Vi hade fel och blev båda två med varsin skogsgrön bolero/jacka/kofta med lite arméstuk typ. Den var rätt magisk. Framhävde det som faktiskt är helt okej (läs awesome, I'm trying to be modest here) med min figur och trollade fram Esthers midja. Förvånansvärt billigt för att vara Indiska också, 199 kronor, ingen rea eller något. Det var gött! Sen kollade vi New Yorker men hittade inget där heller och jag var fortfarande i behov av en ny topp av något slag. Vi gick till lite alla möjliga ställen men jag känner att det här inlägget håller på att bli en bok, så jag hoppar över lite. Hittade ett svart linne på Cubus som jag sett innan, fast i babyrosa, vilket jag inte kan ha, som fick följa med mig hem. Vi bestämde oss för att det var dags för mat, och jag var nära kollaps hela tiden typ. Vi gick till McDonalds men köerna sträckte sig till dörren, så vi sket i det och drog till Sibylla istället. Jag kände mig inte hungrig men tog en pommes ändå och drack läsk, trycka i mig energi bara för att kunna stå upp i princip. Sen kom en av Esthers vänner så de satt och pratade ett tag och jag passade på att dra till bolaget där jag träffade på Jack. Hittade även en Ted, en Jonny och en Rick där. Så det ska vara på en fredag som infaller den 25:e! Blev färdig rätt fort där och gick tillbaka till Sibylla. Vi började röra oss därifrån när Llewelyn dök upp (alla var på stan more or less) och lite längre bort stod resten av packet (said with love), jag och Esther gick till Hemköp och införskaffade nödvändigheter till kvällen och sen traskade vi aströtta och ömma i fötter och axlar till Resecentrum för att åka hem och göra oss i ordning. När jag kom hem la jag mig i sängen, ringde min mor, bad henne väcka mig vid 19 (klockan var typ 18:30) och somnade på en gång. När jag blev väckt bad jag om en kvart till, den flög förbi alldeles för fort. Tvingade mig själv att gå upp ur sängen och var helt groggy, ville verkligen sova, MEN jag ville festa mer... Så jag började göra mig i ordning. Esther kom hit och vi drog till internatet tillsammans för grillfesten. Var massa fint folk där och vi hade kul! Cryo, Ashur och Emil var där, sen kom tvillingarna och Nasse också. Mys! Kul att träffa alla igen också. Det blev the usual festande och sen skulle folk dra ner på stan. Vi hamnade i taxi... öh... vad heter taxi i plural? Taxibilar? Vi kör på det. Vi hamnade i taxibilar och jag betalade för min/vår/whatever. Vi åkte till Ågatan och skulle in på Platens eller något antar jag, men jag kände att jag inte orkade mer den kvällen så jag och Esther drog till McD och åt och gick sen till bussarna. Klockan var väl typ 1:30 när jag kom hem och jag däckade i princip på en gång, det var otroligt skönt att sova.
Idag är jag helt slut i kropp och själ, haha, galenskaper! Men det var länge sen det blev så mycket party, så det är värt det. Försöker kurera mig med True Blood och ska äta löjliga mängder pasta nu för min mage påstår att den vill ha mat.
Trodde inte jag skulle skriva såhär mycket, blev verkligen en wall of text, men så går det när jag inte sover hela tiden utan faktiskt gör saker med mitt liv. Och just det! Jag ska fortfarande göra mitt riktiga hår till dreads, och jag har inte rett ut det som redan är på väg att bli dreads (as if I even could), men syntetdreadsen började kännas rätt nasty, och jag har saknat att ha mössa på mig. Haha!

Well, I shan't bother ye anymore.

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .