Tuesday 13 September 2011

Elephants - Warpaint

Min favoritlåt såhär på höstkanten som inte är RHCP.
En helt underbar låt, tjejen som sjunger är Josh Klinghoffers flickvän så vitt jag vet, om inte så har hon iaf varit det.
John Frusciante mixade deras första skiva, och soundet påminner en del om John & Josh, fast med tjejer :)

I videon till Elephants sitter Josh vid trummorna också, looking awesome.
Tycker videon är helt underbar i allmänhet, den är inget speciellt, men det är bara så skönt gung och så mycket känsla i låten, så videon komplimenterar det perfekt.

Riktigt mysig helt enkelt, och dom är bra.
Lite udda musik sådär, precis som jag gillar det ^^

Klockan är typ 22:30, jag sov en stund på eftermiddagen idag igen...
Fick åka hem tidigt för jag har inte mått så bra de senaste dagarna, fysiskt då.
Psykiskt är allt fint :) Lite nervositet och en aning separationsångest i förväg...
Väntar fortfarande på ett brev.

Jag ska strax ta en dusch, borsta tänderna och sådär och krypa ner i sängen för att förhoppningsvis få en chans att prata lite med Balzary innan jag måste sova...

Psykologen imorn också, ska bli skönt att i huvudsak få berätta att jag mår bra.

Känns så sjukt när jag ser tillbaks på all skit, med olika människor i olika former...
Har ändå gått hos Yvonne i snart 2 år nu, och på bara de åren har det varit så mycket upp och ner.

Och då är inte åren från det att jag var 9 tills jag var 16 nämnas...

Jadu, är det något jag vet så är att jag klarar mig igenom vad som helst.

Människor som missbrukar, dör, säger upp kontakten, självskadebeteende, tystnad, ångest, brustet hjärta, svek, lögner...
Come at me bro, I've been through it once, and it's not about to go and kill me now.

Jag har så mycket spännande framför mig, ändå är det tusentals oskrivna blad... Men början finns där, och jag är ivrig att få se hur allt utvecklar sig.
Måste bara komma ihåg att njuta av nuet också.

Funderar på att köpa gitarrsträngar imorn, och hämta ut mina bilder från festivalen också...
Har ju pengar, och hinner få pengar igen innan något händer ^^


På tal om annat känns det svårt att hålla sig mätt...
Äter fibrer och frukt mest... Åt omelett och bacon idag också när jag kom hem.
Men det känns som något fattas, och jag vet inte vad jag ska äta som gör mig mätt.

Shaken mättar typ inte alls, verkligen inte när man ätit frukost vid typ 8 på morgonen och håller igång hela dagen... Äter en banan till men jag är ändå sjukt seg och orkeslös på eftermiddagarna...
Kan ju bero på tiden på månaden också.
Får hålla ut och hoppas det går över.

Har varit sugen på choklad på senaste tiden, och drömmer ibland om att trycka i mig en Ben & Jerry's, men det största suget för min del är ändå bröd.
Jag älskar bröd.

Det om något har nog varit en form av tröstmat för min del.
Lätt att fixa, och gott, så man kan äta ihjäl sig på det i princip.

Hoppas det suget försvinner mer och mer.

På fredag ska vi äta kräftor iaf, dom ligger i frysen och väntar.
Sånt kan man också äta ihjäl sig på...
Haha.

Funderar på att slänga ihop en sallad att ha med som lunch förutom shaken imorn... Får se om jag hinner.
Annars får det bli med frukt och så äter jag en majskolv och ett ägg eller något imorn.

Fast jag är sugen på fisk också.

Hm. Aja, jätteintressant info, verkligen.

Dusch var det ja.
Vill köpa en bra blondering och den där riktigt röda färgen som finns på H&M...
Ska googla och lägga upp en bild, för det är mer så jag vill ha det än vad det är nu.

Det där kändes inte ens som korrekt svenska, jag ger upp nu.
C ya.

Pic ^^

1 comment:

  1. ääälskar den röda färgen! hoppas du fixar så den blir så röd som du vill ha den :) <3

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .