Wednesday 7 September 2011

Over the laws of light...

Hittade en kommentar som inte hade publicerats... (förut idag då)
Var en kommentar till ett inlägg jag skrev när jag inte mådde så bra.
Tyckte det var jobbigt med planer som gick i kras och en hel del annat...
Någon tyckte visst det var irriterande att jag skrev av mig, i min blogg...
Så denna person (stod som anonym såklart) skrev "varför tar du inte bara livet av dig då?"

Att för det första ens säga så till någon är sjukt.
Och jag vet att man kan slänga ur sig en hel del som man kanske inte riktigt menar, eller har tänkt igenom.
Min riktiga farmor (hann aldrig träffa henne dock) tog livet av sig när min pappa var ung.
En klasskompis gjorde detsamma för ett par år sen.
Och nyligen gick en fd klasskompis pojkvän bort också.

Hur kan man skoja om sånt?

Säger inte att jag inte gjort det, men jag var väl 11-12 år och innebörden av att förlora någon på det sättet hade inte uppenbarat sig för mig då.

Jag lägger ingen vikt vid kommentaren, finns inte i mina tankar att göra något sånt.
Jag älskar mitt liv för mycket, men framförallt älskar jag min familj och mina vänner för mycket för att utsätta dom för det.

Det var en tanke jag hade bara, kände för att reflektera över det en stund...

Har druckit min första shake... Det var inte gott, men inte äckligt heller.
Smakade lite som O'boy med en gnutta salt i och gjord på havremjölk eller nåt.
Weird. Men det går ner, så jag hoppas vikten gör det med :P

Och jag bryr mig inte (låter kanske lite väl) om människor som säger att det inte behövs, att jag är bra som jag är... Tack liksom, men jag är inte nöjd med mig själv. Inte på utsidan.
Och jag drar mig undan, gömmer min insida när utsidan känns som skräp.
And I don't want that.

Just nu sitter jag och ignorerar mitt sug efter diverse saker. För tillfället är jag mest sugen på salt. Gärna i form av rostade mackor i löjliga mängder.
Men det får förbli ett sug. Dessutom har vi inget rostbröd hemma :D
Så frestelsen är i alla fall inte mitt framför ögonen på mig... som tur är!

Jag har klarat av att stå emot saker förut, så det lär bli lättare snart.

Red Hot Chili Peppers förgyller tillvaron flera gånger dagligen, och jag har nog inte riktigt förstått att jag ska få se dom igen... Gjorde tröjor till konserten dock ^^
RHCP logon i rött (på svart tshirt) och så vit text "Standing in line to see the show tonight"
Pretty epic ^^

Väntar på paket också!
Beställde nya CDn och en tshirt jag velat ha länge från cdon, hoppas det kommer imorn :)
Även beställt en tröja med John Frusciante på... eBay (Y)
o så mina egendesignade då ^^

Haha, fick pengar iförrgår, jag vill inte ens tänka på hur mycket jag gjort av med...
Köpte kläder igår i Vvik... ett par tshirtar o en munkjacka...
o så en ny foundation... o mina shakes...

Stackars konto :(

Måste hämta ut mer Sertralin snart också...

OCH JAG VÄNTAR PÅ ETT BREV.
Väldigt viktigt.
Väldigt nervöst.

Såg en film idag... May hette den.
Ganska udda.
Trodde den skulle vara mer psykiskt påfrestande dock...

Är en sån där film man inte riktigt ångrar att man sett, men som ändå inte gett en något...

Aja, mitt sökande efter något som förstör mig i filmväg fortsätter...
Haha, rätt lustigt sökande egentligen.

Vill väl mest ha bekräftelse på att det finns någon därute som har värre fantasi än mig, på ett sätt som gör att jag blir illa till mods :)

Snuff-filmer klarar jag inte av (nu menar jag de som är äkta) ... För att det är på riktigt.
Jag gillar inte att se den verkliga ondskan i världen, men letar ändå efter något påhittat som är lika hemskt...
Vad är det för fel på mig? :O

Hmm.

Jag är iaf inte lika besatt av horror, splatter och gore som jag var förr...
Fick inte nog liksom.

Och under en tid satt jag inne på en sida varenda dag i timmar med hemska bilder på diverse olyckor osv.
Helt sjuka grejer. Riktiga bilder också. Inget påhitt.
Var så otroligt avtrubbad...
Inget äcklade mig eller fick mig att vilja titta åt ett annat håll.

Nu är jag mer inne på lustiga och roliga serier ^^

Usch.
Minns när den där killen tog livet av sig "live" på FlashBack...
Och jag, min idiot, tittade på klippet som blev av alla bilder.
Det är något av det hemskaste jag sett i mitt liv.
Jag mådde seriöst skit efter det.

Näe, sånt har jag vuxit ifrån, finns för mycket fint och mysigt för att sabba det med sånt.

Är fortfarande fascinerad och uppskattar skräckfilm i olika former.
Bara inte på samma sätt som då.

Jag har även kommit fram till att tranbär inte är goda.
Men jag gillar dom i müslibars eller som smak på energidryck t.ex...
Haha :(

JAGÄRSÅSUGENPÅNÅGOTSALT!!!
Vet att vi har jordnötter nere, men dom är så feta :(

Bättre än chips i alla fall...
Och det är mest nyttiga fetter...
Men ändå.

Fast okej, största bovarna i dramat för min del är bröd, chips och socker i olika former!
Glass, godis, läsk...

Socker. Dumma, dumma socker!

Näe, jag ska ta mig en liten skål med jordnötter, och sen får det vara bra!

Massa random babblande och hoppande mellan ämnen, men min hjärna är ett centrum av kaos för det mesta så det är bara att vänja sig :)

Saknar att skriva också.
Undrar om min novell någonsin blir klar...

Oh well.
Ska dra mig nu :)
Jordnötter och se på nåt avsnitt av House typ.
Yees.

... och en speciell hälsning till en av mina läsare, my fellow nerd...
NWLM <333

CYAAA!

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .