Saturday 10 September 2011

Vad är hållbart?

Jag har ju gett mig på det här med naturdiet drinkskitsak med chokladsmak som smakar lite som krossat kaningodis o vatten... det går ner, det är inte grejen. Men jag vill inte ha lagt ut 180:- på något som inte kommer göra någon skillnad...
Jag äter mycket mindre än jag gjort innan.
Och jag vet att jag klarat mig på väldigt små måltider förr, vilket kan vara anledningen till att jag tappat lite nu...

Att jag dessutom inte äter bröd, pasta, ris eller potatis längre hjälper säkert.

Men frukt. Jag äter en hel del frukt.
Nyss åt jag en banan, en kiwi, en passionsfrukt och en hel del vindruvor.
Sockerbomb? Jag är piggare och uppåt nu.

Nötter. Massor av fett.

Hur tänkte jag där liksom?

Måtta, är väl huvudsaken kanske.

Sluta äta frukt är ju dumt, men jag borde kanske inte äta så mycket frukt.

Och nötter får väl bli en helgsak då.

Min frukost består av smaksatt fil med allbran och pumpakärnor + ett glas juice.

Fika i skolan = kaffe med mjölk i, inget socker.

Lunchen är en shake, och där kan jag lägga till en frukt, typ banan, för det mättar ordentligt.

Sen får det bli en frukt på fritids när det är mellanmål.

Och hemma får jag köra på protein.
Ägg, tonfisk osv.

Eller en shake till.

Jag vill ju ersätta måltiderna med mest kalorier i med en shake.

Bah. Himla krångel.

Måste få i mig mer grönsaker än frukt också.

Åt iaf broccolli o kött idag.

Iofs ska shaken innehålla det man behöver i proteinväg...

Kan köra på någon varannan dag-grej kanske?

Och jag pratar mest med mig själv nu, så känn inte att du måste läsa :P

Frukosten ser likadan ut varje dag, bra med fibrer.

Lunchen får bli shake+frukt eller grönsak. Helst grönsak.

Och varannan middag får bestå av shake/lagad mat.

Blir nog skitbra.

Ska städa upp på rummet en aning och köra igång Zumba igen.
Lära mig stegen.
Bäst att göra det innan föräldrarna somnat...
Så dom inte vaknar av jordbävningen Bexy....

Blablabla.
Bye.

1 comment:

  1. Vad duktig du är.. känner också att jag skulle behöva bli lite duktig med maten nu efter sommaren hehe.. Zumba är ju himla kul träning men kan va rätt svårt o hänga med i alla koreografi ibland :P Inte för jag är någon expert på mat o så men om jag ska säga ett tips som jag tycker är rätt bra är att man ska käka mycket till frukost o lunch och sen ju senare på dagen det är desto mindre kalorier.. så typ lunchen är större än middagen. De funkar rätt bra för mig iaf =) Lycka till nu, jag siktar på beach 2012 ;)

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .