Thursday 29 September 2011

Varning för tjejproblem i inlägget.

Behöver skriva av mig, så jag tänker göra det nu, och det kommer inte vara sugarcoated alls.
Here we go...

Mens 2 ggr på en månad.
Känns inte bra.
En vecka med extrem trötthet, blod och värk.
1 veckas uppehåll (om ens det?)
Och så satte skiten igång igen i måndags...

Jag är blekare än vanligt, känner mig sjuk (brukar känna mig febrig i samband med mens)
Är trött hela tiden, även om jag sover ordentligt.
Är snurrig, känner mig svag och är allmänt borta i huvudet.

Har googlat men hittar inga vettiga förklaringar...

Träffade en sköterska igår i samband med en annan grej och frågade om det här, hon sa att jag borde ringa MVC och kolla med dom.
Min psykolog bortförklarar det med stress (??? vadå stress? jag tycker inte att jag är stressad över något ens) och hormonförändringar i samband med det.
Jag har hört henne säga så om så himla mycket att jag i princip stänger av angående det uttalandet nu för tiden.

Just nu har jag lite ångest, känner mig smått svimfärdig och oroar mig om allt möjligt.
Jag har inte tagit min medicin än, så jag vet att det påverkar.

Men hur som helst...

Vad sjutton är det här om?

Jag har ätit p-piller sen typ början på mars tror jag.
Det har aldrig varit såhär innan.
Det enda "onormala" som varit är att mensen kommit ett par dagar för tidigt.

Men det känns som att min kropp skippade 3 veckor av semester från helvetet och jag orkar inte med det.
Jag är trött och ledsen och jag har alltid varit bra på att föreställa mig det värsta, så...

Life's not that fun atm.

Någon som har någon aning om vad det här kan bero på?
Eller som har det såhär också?

Tacksam för svar :(

1 comment:

  1. Om det känns jobbigt, beställ en tid hos gynekologen. Han/hon kan säkert hjälpa dig med problemen bättre än en sköterska. Kan kännas jobbigt att gå till en gynekolog och bli undersökt men det kan hjälpa.


    Vad hände sen med det där mailet du skrev om tidigare?

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .