Wednesday 7 September 2011

Rainshine.

Dag 2 på min fina diet, eller whatever.

Äter inga kolhydrater.
Eller.
Alltså.
Äter inte bröd, pasta, ris, potatis.
Inga snax (förutom nötter ibland)
Ingen läsk
Inget godis
Inget socker i kaffet

Äter frukt, grönsaker, protein i olika former (men inte som basföda, utan ibland)
Dricker mest vatten
Ett glas juice på morgonen
Sen blir det te

Frukosten består av lättfil med smultronsmak, allbran och pumpakärnor, och en banan.

Och så har jag köpt Naturdiet pulver grej, med chokladsmak.
Har inte provat än, men det blir en om jag är hungrig ikväll.

Sen när jag är frisk (varit hemma idag med halsont och allmän seghet i huvudet) ska jag försöka ge mig ut på promenader med hunden varje dag också.

Hoppas verkligen det ger resultat, för jag har gått upp ca 10 kilo sen i april/maj typ.
Och dom vill jag ha bort + några extra.

Huvudsaken är väl att jag kommer i mina jeans igen och inte vill slå sönder badrumsspegeln på morgonen ^^

Dessutom är det skönt att ha hittat självdisciplinen igen, ta tillbaks kontrollen liksom.
Och bli av med sötsuget. För det vet jag att man blir rätt fort bara man inte ger sig.

Det enda riktigt onyttiga som är kvar nu är energidryck, för att jag inte ska somna så fort jag kommer hem från jobbet...
Men eftersom jag inte ska sitta/ligga och slöa när jag kommer hem utan gå promenad kan den snart tas bort också :)

Sen är jag jättesugen på att dra upp en tv+dvd här på rummet, skaffa ett par hantlar som inte väger sådär jättemycket, och sen köpa Zumba-dvd! Dansa loss och träna musklerna :)

För konditionen är i princip obefintlig, det är tragiskt och jag känner mig patetisk.
Jag går bara runt i enorma kläder och mår kasst bara.
När det gäller min kropp då.

Inte annars.
Jag är glad, har inga dumma tankar i huvudet och min sömnmedicin är helt underbar!
Måste prova att sova utan den snart dock, lite nervös, men jag ska nog testa ikväll.
Vill inte bli beroende av den.

Yeah.
Nu vet ni :P

Nu ska den här tjockisen göra annat än blogga!
Bye ^^

No comments:

Post a Comment

. . . . .Followers. . . . .