Thursday 13 October 2011

The past week...

Jag gick på bussen till Stockholm och satt bredvid någon tills vi kom till Norrköping, då bytte jag och satt själv resten av resan. Det var en ganska seg resa, mest för att jag längtade så mycket. Väl framme satte jag mig inne på City Terminalen, drack min energidryck och försökte förstå mig på toaletterna, men det gjorde jag inte så jag satt där helt enkelt... Kom fram ett tyskt (tror jag, det lät så i alla fall) par fram till mig och frågade om saker, jag hade ingen aning så jag var inte till så mycket hjälp tyvärr...
Sen kom en vakt fram och sa att de skulle stänga, och jag vågade inte försöka ta mig någonstans själv så jag slog mig ner utanför terminalen med min ryggsäck och smsade B.

Satt där ett tag och iakttog människor, alltid lika intressant :P
Ingen störde mig, vilket var skönt. Var ett par fulla snubbar som gick förbi och sa något i stil med "heeej gummaaaan" men det var inte mer med det. Haha.

Vi hade telefonkontakt tills han dök upp bakom en pelare, och fr.o.m den stunden var jag hel igen <3

Vi gick till centralen och skaffade en remsa till mig och påbörjade resan hem till honom :)

Dagarna tillsammans var helt underbara, och bestod mest av musiknördande och mys :)

Så jag hoppar direkt till tisdagen nu!
Vi vaknade rätt tidigt, gjorde oss i ordning och drack varm choklad, sen gav vi oss av.
Väl framme vid Globen blev det brunch på McD och sen satte vi oss vid den lilla gruppen människor som köade redan då (klockan var typ 11)
Det var blåsigt och kallt, så länge man satt i solen klarade man sig, men den försvann bakom byggnaderna rätt fort. Vi försökte hålla värmen med varm choklad från Pressbyrån och när alla köande skulle tränga ihop sig kändes det liite varmare i alla fall, men till slut blev det filt-letande på ICA, där var de slut dock, så det blev en från Hemtex :P satt tillsammans med trevliga fans och peppade tillsammans. Riktigt trevligt :D

Strax efter 18 blev det insläpp i alla fall. Vi stack till merch-shopen och sen till garderoben, sen ner till scenen och där väntade vi spänt. Det var otroligt skönt att vara inomhus igen iaf!
Vi såg Chad och Josh innan spelningen började, de stod bredvid scenen och pratade lite, innan de gick backstage igen. Var en rätt sjuk upplevelse att se dem på så nära håll.
Flea kom ut för att presentera förbandet efter ett tag och det var en bra start på hela grejen :D
Sköna afrikanska rytmer att värma upp kroppen till.
Extra awesome blev det såklart när Flea joinade på scenen för att spela bas med dem :D

Sen blev det väntan igen.
Man kände hur det pirrade i magen och att det blev allt svårare att inte le.

Then they were there.
Framför ögonen på oss.
The Red Hot Chili Peppers!

Jag vet inte ens hur jag ska beskriva känslan. Vet inte ens om det finns ord som duger till att förklara den upplevelsen...!

Vi stod på Josh sida av scenen, och herregud vad den människan är underbar. Så söt. Och blyg.

De började med Monarchy of Roses och slutade med Give It Away, allt däremellan är bara one big glorious mess of awesomeness and chaos :'D

Vi fick Breaking the Girl. Och det är helt ofattbart. Det var helt seriöst den bästa setlisten jag någonsin hört. Det var så otroligt blandat.

Med låtar från Freaky Styley ända till I'm With You :D
Freaky Styley
Higher Ground
Breaking the Girl
Under the Bridge
Give It Away
Soul to Squeeze
Pea
Otherside
Californication
Right on Time
By The Way
Can't Stop
Charlie
Dani California
Monarchy of Roses
Factory of Faith
Look Around
The Adventures of Rain Dance Maggie
Did I Let You Know
+ bassolo, Chad och Mauro på trummor/percussion och ett final jam :D

(skrev inte låtarna i någon ordning nu förutom skivorna dom är på)

Det var helt perfekt och jag fick uppleva det med världens finaste.
Och vi blev officiella då också, eller ja, Facebook ville inte när vi var i kön så jag uppdaterade det när jag kom hem igår. Men det är vi och han gör mig så otroligt lycklig.

Sen kan jag nu även avslöja vad allt med brev och skit har varit om.
Jag sökte jobb som Au Pair/Nanny i England, och en familj kontaktade mig. Mailkontakt hit och dit och för att göra en lång historia kort så blir det inget med det hela då allt verkar vara fejk, om inte så har dom beslutsångest när det gäller vad dom ska kalla sin son.
I första mailet hette han Peters...
Nästa gång hans namn nämndes hette han Randy (det var i kontraktet som jag skrev på och skickade tillbaks)
Det har lovats brev hit och dit, det enda som kommit är mail, vilket är lite weird också.
Hur som helst, nu i senaste mailet hade dom bifogat några bilder på familjen men den här gången hette ungen Elvis, så jag tänker bara blocka adressen, ta bort allt och sen får det vara.
Jag orkar inte.

Dessutom har jag ingen större lust att lämna Sverige, jag vet inte vad jag ska göra framöver, men det kommer ordna sig.
Men nu vet ni i alla fall och det känns otroligt lame att jag tillåtit mig själv luras sådär. Usch.

Blev förkyld av att köa för övrigt så jag har varit hemma idag, och blir hemma imorn med.
Min praktik tar slut nu den 15e, så jag måste boka in ett möte med Ulf och förlänga praktiken samt diskutera vad sjutton jag ska göra nu.

Min syster har något på gång i Spanien som lockar en del, men jag flyttar inte bara sådär, inte nu när så mycket annat i mitt liv fallit på plats. Plus, I don't want him giving up on what he wants for my sake.

Blev ett rätt långt inlägg men nu är allt sagt iaf ^^

Jag är väldigt lyckligt kär, har sett mitt absoluta favoritband på nära håll och är kvar i Sverige tills vidare.

Pusshej!

2 comments:

  1. Nobody weird like Flea?14 October 2011 at 00:53

    Du... jag tycker om dig ganska mycket :O

    sjukbex <3

    ReplyDelete
  2. sv: och man blir alltid lika aaaaawww såfort du kommenterar nått snyggo! Jag är så jävla lycklig med henne! kram på dej! <3

    ReplyDelete

. . . . .Followers. . . . .